Försäljningsvillkor

 

Generella upplysningar

  • Noodle Firm ApS
  • Mineralvej 21D
  • 9220 Aalborg Øst
  • CVR NR. 35659307
  • Info@teeshoppen.dk
  • 7070 7217 (09.00 16.00

Priser:

Alla priser anges i svenska Kronor sek och är alltid inkl. moms men exkl. porto.

Konfidentiell Leverans och Betalning:

Vid genomförande av en betalning på hemsidan skickas automatiskt en orderbekräftelse till dig som kund så snart vi har registrerat din betalning. Därefter packar och skickar vi iväg din beställning.

På TeeShoppen.dk genomförs alla betalningar med kreditkort via Paypal og QuickPay.

Betalning med ViaBill:

Vid köp med ViaBill levereras dina varor och hädanefter betalar du dina månatliga belopp rent- och avgiftsfritt den 20:e i varje månad. Betalning till ViaBill bortfaller när du ångrar ditt köp enligt Distansavtalslagen §14. För komplett information om ViaBills affärsvillkor,https://viabill.dk/kredit/ 

Hemleverans och transport:

Alla beställningar levereras med antingen GLS, DHL (till utland) eller DAO. Vi skickar våra paket fullt försäkrade och med track’n’trace nummer. Beställningar packas och skickas inom 2 (för det mesta 1) vardagar efter registrerad och mottagen betalning förutsatta att varorna finns i lager.

Våra paketombud har typiskt en förväntad leveranstid på 1-2 dagar. Oförutsedda förseningar kan dock förekomma. Utlämningsställe – Väljer du utlämningsställe lämnas paketet av GLS, DHL (till utland) eller DAO till närmsta utlämningsställe. Oftast finns paketen på plats inom 24 timmar efter din beställning och betalning. Hemleverans – Paketen skickas hem till din privatadress. Är du inte hemma när ombudet kommer får du en lapp i din brevlåda ang. nytt leveransförsök ett par timmar senare. 

Reklamationsrätt

Konsumentköplagens regler ang. reklamationsrätten är gällande på ditt köp.

När du som kund handlar hos oss har du 36 månaders. reklamationsrätt. Detta betyder att du antingen kan få reparerat din vara, byta den, få pengarna tillbaka eller nedslag i priset beroende av orsak. Det är ett krav att reklamationen är godkänd och att felet inte har uppstått genom fel användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Du måste reklamera inom ”skälig tid” efter du har upptäckt fel på varan. Reklamerar du inom 2 månader efter felen upptäcktes anses reklamationen att vara inom skälig tid.

Är reklamationen godkänd och rättidig, betalar vi tillbaka ditt (rimliga) fraktutlägg. Varan ska alltid returneras i försvarlig inpackning och kom ihåg kvittens för försändelsen så vi kan gottgöra ditt fraktutlägg.

Returvara skickas tilll:

PerformCollection
Mineralvej 21D
9220 Aalborg Ø
Denmark

Paketet måste skickas direkt till vår adress och inte med leverans på ett utlämningsställe eller postombud.

När du returnerar varan ber vi dig beskriva problemet så detaljerat som möjligt.

1.      Printa ut vår retursedel och fyll i den. (Se retursedel här)

2.      Returnera varan till vår adress & kom ihåg att bifoga retursedel.

3.      Efter vi har mottagit ditt returpaket skickar vi de rätt storlek till dig. 

 Vi mottar inte paket på utlämningsställe og ej heller paket som är skickade per postförskott.

 

Vår vidgade 101 dagars ångerrätt 

Vi erbjuder en vidgad 101 dagars ångerrätt på alla nya oanvända varor. Vid mottagning av din vara bör du alltid kontrollera den. Är paketet och/eller innehåll ej intakt vid mottagningen måste du strax meddela detta. Önskar du pengarna tillbaka ska detta ske inom 30 dagar. 

Vi betalar tillbaka hela beloppet senast inom 30 dagar efter köpet eller du kan få ett tillgodokvitto till vår webshop inom 101 dagar med möjlighet för returnering. Detta gäller ej för presentkort då den unika värdekoden är upprättad.

Du som köpare betalar själv returfrakten om returen är orsakad av att du ångrar ditt köp.

Varor/produkter som returneras ska levereras i samma skick och mängd som du mottog. De ska också vara oanvända och alla originalmärken ska vara intakta.

Är ovanstående åtgärdat betalar vi tillbaka varans köpspris efter mottagning av returnerad beställning. OBS! Efter 30 dagar kan varan endast bytas till annan storlek eller ett tillgodokvitto.

Allmän Ångerrätt 14 dagar

Dessutom har du möjlighet att använda dig av allmän 14 dagars ångerrätt enligt lag när du handlar på nätet. Ångrar du ditt köp måste du inom 14 dagar efter mottagning av varan meddela oss att du ångrar ditt köp. Meddelandet ska skickas till info@performcollection.se / Tel: +45 70707217 eller genom att fylla i vårstandard ångerblankett. I din anmodan ska du tydligt meddela att du önskar att utnyttja ångerrätten.

Du kan inte ångra köpet genom att neka mottagning vid leverans av varan utan på samma gång att meddela oss detta.

Du står själv för alla direktkostnader i samband med returfrakten. Du bär också ansvaret för varan från och med tidpunkten för avlämnandet.

RETURPOLICY

När vi har mottagit ditt returpaket och den tillmötesgår våra returkrav, får du en bekräftelse på att vi har mottagit dina returvaror och att vi betalar tillbaka dina pengar så fort som möjligt. Det kan gå upp till 14 vardagar från du returnerar paketen till vi har mottagit och behandlat den. Vi betalar i vanliga fall tillbaka pengarna till ditt konto samma dag som du har mottagit bekräftelsen på att vi har mottagit dina varor. Det kan dock gå upp till 14 dagar innan du kan se pengarna på ditt konto. Det beror helt och hållet på din bank och är utanför vårt inflytande.

Vi rekommenderar att du kontrollerar dina varor för eventuella fel eller brist innan du klipper bort hangtags eller slänger originalemballaget. 

Alla varor kan refunderas när de är:

·            Oanvända - du har provat kläderna men inte använt dem.
·            Nya - de är inte tvättade
·            Ej skadade – är det fel på varan när du mottar den ska du returnera varan som en reklamation
·            Med intakta hangtags - har du t.ex. tagit bort märket i nacken är hangtags ej intakta. Därför, låt det sitta till du har provat färdigt kläderna

 

Skor och accessories/tillbehör ska returneras i originallåda/emballage inkl. dustbags och skickas tillbaka i skyddande ytteremballage – återanvänd gärna lådan som dina varor levererades i. Alla märken ska fortfarande sitta kvar på tillbehöret för att returen ska bli godkänd. 

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka kläder, skor och tillbehör i lådan de avlämnades i. Sätt på en returetikett över den gamla etiketten och tejpa ihop lådan väl så den inte öppnar sig under transporten. Kom ihåg att bifoga retursedeln. Så fort vi har mottagit dina returvaror betalar vi tillbaka dina pengar. 

Om du har haft på dig kläderna mer än beskrivit ovanför anser vi varan vara använd vilket betyder att även om du har utnyttjat ångerrätten kommer endast en del eller inget av köpesumman att betalas tillbaka beroende på varans handelsmässiga värde.

Återbetalning av köpesumma

Ångrar du ditt köp får du tillbaka beloppet som du har betalat till oss. I fall av värdeförsämring som du ansvarar för kommer den dras från köpesumman.

Om du utnyttjar din ångerrätt återbetalar vi din betalning inkl. fraktkostnad (dock inte extra kostnader på grund av egna val eller annat leveranssätt än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder) utan onödig försening och oavsett vilket senast 14 dagar från det datumet vi mottog ditt meddelande om att du önskar att utnyttja ångerrätten. Vi genomför betalning med samma betalningsmedel som du använde vid din ursprungliga betalningstransaktion, om inte vi kommit överens om annat.

Vi kan hålla inne med betalningen till vi har mottagit returen om inte du har uppvisat dokumentation för returen.

Ångrar du ditt köp ska varan returneras till:

PerformCollection
Mineralvej 21D
9220 Aalborg Ø
Denmark

Vi mottar inte paket på utlämningsställe og ej heller paket som är skickade per postförskott.

Bytesrätt

Vi erbjuder också möjligheten att byta sina varor om man har mottagit fel storlek/färg. För att uppnå bytesrätt ska varorna returneras i samma skick och mängd, oanvända och med intakta originalmärken. Förutsättningen för bytesrätten är dessutom att du när du vänder dig till oss anger vilken storlek/färg du önskar att byta till. Kan vi inte tillmötesgå bytesrätten har du möjlighet att ångra ditt köp inom 30 dagar från du har mottagit varan. 

Hantering av personliga uppgifter / sekretess:

Dina uppgifter om namn, adress, telefonnummer mm. hanteras konfidentiellt och används endast vid expedition av din order. Lagstiftningen kräver att vi lagrar dina uppgifter i upp till 7 år). TeeShoppen har ansvaret att hantera personuppgifter, därför lagras alla dina uppgifter på en säker server. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part. PayPal & QuickPay hanterar TeeShoppen’s betalningstjänst vilket betyder att TeeShoppen inte hanterar dina uppgifter vid användning av betalkort.

Dataansvarig hos Teeshoppen.dk är Noodle Firm ApS.

När du är registrerad hos Noodle Firm ApS har du alltid rätt till att göra invändning mot registreringen. Du har också rätt till att ta del av vilka uppgifter vi har registrerat på dig. Alla rättigheter är enligt personuppgiftslagen och för dataskyddsfrågor kontakta: Info@performcollection.se

Copyright/Upphovsrätt

Innehållet på vår hemsida (text, grafik, logotyper, ikoner, bilder & data) tillhör TeeShoppen. Missbruk och kopiering av vårt material utan tillstånd är ej tillåtet. Önskar du att kopiera/reproducera vårt material måste du ha ett vederbörligt tillstånd från oss. 

Klagomål

Vill du klaga på köpet ska du skicka ditt klagomål till info@performcollection.se. Lyckas det inte att hitta rätt lösning och vi inte kommer överens kan du inge ditt klagomål till relevant klagonämd om villkoren är uppfyllda.

Konsumentverket/KO

Box 48, 651 02 Karlstad

www.konsumentverket.se

Är du konsument men bor i ett annat EG-land än Sverige kan du inge klagomål till EG-Kommissionens online klagomålsportal här -http://ec.europa.eu/odr

 Försäljningsvillkoren är senast uppdaterat 18/06/01

 

Standard ångerrättsformulär

(Denne formulär ifylls och returneras endast om du önskar att utnyttja ångerrätten)

Till:

Performance Collection ApS

9220 Aalborg Øst

Info@performcollection.se

 

Jag meddelar härmed att jag önskar att utnyttja ångerrätten i samband med mitt köp av följande

varor/services:____________________________________________________________

Beställningsdatum: _______________________________    

Mottagningsdatum: _______________________________

Kundnamn:____________________________________________________________

Kundadress:__________________________________________________________

Kundsignatur: _________________________________________    

Datum: _________________

(endast om innehåll i detta formulär lämnas på papper)

·