- Hem
- Faq - ofta ställda frågor
OFTA STÄLLDA FRÅGOR
Hitta svar på dina frågor här
Hur skickar jag tillbaka en retur?
1.Klicka HÄR för att fylla i vårt returformulär för byte.
2. Fyll i formuläret med de varor du önskar returnera, så vi snabbt kan behandla din retur när vi mottagit ditt paket.
3. Du får ett returnummer på 3-4 siffror, som du ombeds att skriva på en lapp och lägga i paketet med de returnerade varorna, så vi vet vilket returfall paketet tillhör.
4. Sätt returetiketten på förpackningen och skicka den.
5. Så snart vi får ditt paket gör vi vårt bästa för att behandla ärendet så snart som möjligt. Du kommer att få ett mail med ett nytt beställningsnummer eller tillgodokvitto, beroende på vilken typ av retur du har valt. Det kan ta upp till 1-4 arbetsdagar innan vi har behandlat returärendet.
När får jag tillbaka mina pengar vid en retur?
Det kan ta upp till tio dagar från det att vi får ditt returpaket tills pengarna finns på ditt konto.
Så snart vi får ditt paket kommer vi att göra vårt bästa för att du ska få tillbaka pengarna så snart som möjligt.
Vi strävar efter att återbetala beloppet samma dag som paketet mottas, även om det kan ta upp till tre arbetsdagar innan återbetalningen sker. Dessutom kan det ta 1-3 bankdagar innan pengarna finns på ditt konto. Observera att bearbetningstiden är från det att vi får paketet i lager.
Beloppet återbetalas tillbaka till det kort som användes när du gjorde beställningen.
Tyvärr kan vi inte återbetala pengarna till ett annat konto av säkerhetsskäl.
Kan jag spåra mitt paket?
Du mottar ditt track’n’trace nummer på din e-mail så snart ordern skickas från vårt lager.
Skriv in ditt track’n’trace nummer och följ ditt paket här.
Har ni en storleksguide?
Vi har lagt till storleksguiden under alla produkter, så att du använder rätt storleksguide för varje produkt.
Om vi av någon anledning inte har lagt till en storleksguide för din produkt, kontakta oss så att vi kan få den information, så skall vi lägga till det så snart som möjligt!
Kom ihåg att kolla under beskrivningen.
Jag har fått fel eller en defekt vara
Om vi har skickat fel storlek eller artikel, kommer vi att göra vårt bästa för att rätta till felet så snart som möjligt. Vi hoppas därför att du vill samarbeta och hjälpa oss att lösa problemet så enkelt som möjligt för båda parter!
Så här gör du:
1. Klicka här för att fylla i returformuläret för fel leverans.
2. Välj den kategori som passar din beställning
- Om du har fått en annan storlek än den i orderbekräftelsen väljer du bara artikeln i fråga.
- Om det är en defekt artikel, skriv en kort kommentar i kommentarsfältet. Kom ihåg att knyta knut på antingen ärmen eller byxbenet om föremålet är defekt.
3. Returetikett via e-post
Vi skickar en returetikett till din e-post inom 24 timmar efter att du fyllt i returformuläret, som du kan lägga i paketet och skicka tillbaka.
4. Ny leverans
Vi strävar efter att skicka rätt artikel samma dag som vi mottar ditt paket. Om vi inte har varan i lager kommer du att kontaktas per telefon eller via e-post för mer information.
Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbrev och SMS?
I våra e-postmeddelanden och textmeddelanden anger vi alltid i slutet hur du avslutar prenumerationen.
Nyhetsbrev
Bläddra ner till slutet av e-postmeddelandet och tryck på "Avsluta prenumerationsbrev" och bekräfta för att avregistrera.
SMS
Följ instruktionerna längst ner på SMS. Skicka ett nytt textmeddelande till 71260 med texten PC STOPP för att avsluta prenumerationen, eller klicka på länken i slutet.
Var hittar jag mitt beställningsnummer?
Du hittar ditt beställningsnummer i orderbekräftelsen du fick i din e-post när du gjorde beställningen.
Ordernumret börjar med 100
OBS: Observera att fakturanumret och ordernumret inte är desamma.
Om du inte har fått en beställningsbekräftelse måste du skicka ett e-postmeddelande till info@performcollection.se med det telefonnummer du använde när du gjorde beställningen, så att vi hittar dig i vårt system och skickar din orderbekräftelse igen.
Hur framför jag ett klagomål?
Du skickar ett mejl till oss angående ditt klagomål på info@performcollection.se med “klagomål” som ämnesfält.
I detta måste du skicka fotodokumentation på defekten på produkten samt ditt beställningsnummer.
När vi har fått den från dig skapar vi en ny beställning åt dig, där du sedan får en ny orderbekräftelse.
Fick du inte svar på dina frågor?
Du kan alltid kontakta vår kundservice på e-mail, telefon eller chatten.